menu

Friday 31 July 2015

Berhenti menghakimi seseorang

bismillahirrahmanirrahim
yang saat ini masih belum berhijab..mungkin kelak dya akan menjadi seseorang yang paling rapat menutup auratnya..
yang saat ini mungkin terlihat sibuk dengan dunianya..mungkin kelak dya adalah yang berdiri pada barisan pertama berjuang di jalan Allah..
yang saat ini belum pintar mengaji mungkin kelak dya adalah yang paling memahami dan paling baik mengamalkan Al Quran.
yang saat ini belum baik akhlaknya..mungkin kelak dya akan menjadi panutan yang senantiasa menjaga tutur kata dan perbuatannya..
yang saat ini masih penuh dengan penyakit hati..mungkin kelak dya adalah yang senantiasa menghiasi hatinya dengan zikir dan sifat tawadhu..
Sungguh..bukan karena diri ini sudah sempurna..tapi karena Allah dengan kasih sayangnya masih menutup aib aib diri ini..=’(
Kita tidak pernah tau bagaimana proses seseorang dalam menjemput hidayah..hidayah adalah karunia Allah..dan Allah dapat memberikannya kepada syapa yang dikehendakinya..
Memiliki niat yang mulia untuk mengajak dalam kebaikan itu baik..namun perlu dengan cara yang baik pula bukan dengan menghakimi dan memaksa..
Rangkul dengan penuh cinta dan doakan sahabat sahabat yang belum berhijrah..bukan menandakan kita jauh lebih sempurna namun sebagai teguran dan renungan untuk diri kita sendiri untuk senantiasa terus memperbaiki diri dan bersama sama menggapai ridhoNya.inshaAllah..
Berhenti menghakimi seseorang..mulailah mendoakannya..=)

No comments:

Post a Comment